Ögårdsskolan
  • Startsida
  • Om oss
    • Vår skola
    • Hur vi arbetar
    • Läsårstider
    • Vår mat
    • Sjukanmälan/Ledighet
    • Bussning
    • Blanketter
    • Schoolsoft
    • Office 365
  • Elevkö
  • Kontakta oss
    • Kontakta oss
    • Kontaktpersoner
    • Klagomålshantering
  • Menu Menu

    Klagomålshantering

    Rutin för klagomålshantering Ögårdsskolan

    Enligt skollagen 4 kap. 8§ ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål.

    Om du som vårdnadshavare eller elev har synpunkter eller klagomål på skolan eller fritidshemmet så vill vi gärna veta det. Om vi får veta vad som brister i vår verksamhet så får vi möjlighet att förbättra den.

    Om du har klagomål vänder du dig först och främst till ditt barns mentor/ansvarig pedagog.
    Detta kan ni göra både muntligt och skriftligt. Vissa klagomål kan hanteras genom ett enkelt samtal.

    Om ditt missnöje kvarstår vänder du dig till:
    1. Rektorn carljohan@ogardsskolan.se
    2. Om du fortfarande är missnöjd kan du fylla i blanketten nedan och lämna in till huvudman som återkopplar till dig inom 10 dagar.

    All behandling av personuppgifter sker enligt GDPR.

    Ladda ner blanketten

    Kontakta oss

    040-22 83 20
    info@ogardsskolan.se

    Adress

    Jägersrovägen 90
    212 37 Malmö

    Länkar

    Schoolsoft

    Blanketter

    Sjukanmälan

     

    Scroll to top